Întrebări Frecvente

Q: Ce este PPC?
A: PPC este prescurtarea de la Pay Per Click care înseamnă că anunțurile tale se pot afisa la fiecare cautare relevantă, însă vei fi taxat doar atunci când utilizatorii vor da click pe reclama ta.

 

Q: Unde apar bannerele/anunțurile folosite în campaniile de Display?
A: Rețeaua de site-uri partenere Google este compusă din peste 2 milioane de site-uri, cu un reach de peste 90% a populației din întreaga lume, dar și aplicații mobile și materiale video unde anunțul tău poate fi afisat.

 

Q: De ce nu îmi apare anunțul pe Google?
A: O explicație ar fi că bugetul este limitat și astfel anunțurile se afisează mai rar. O altă explicație este că bugetul zilnic a fost investit în totalitate și Google a oprit afisarea lui. De asemenea, dacă îți cauți anuntul pe Google destul de des dar nu dai click pe el, atunci Google va începe să îți arate alte anunțuri, sperând că vei fi mai interest de acelea și că vei da click. Noi recomandăm să verifici anunțul folosind instrumentul pentru previzualizarea și diagnosticarea anunțurilor, din interfața Google Ads.

 

Q: Ce este scorul de calitate și cum se calculeaza el?
A: Scorul de calitate sau quality score este o estimare a calității anunțurilor, cuvintelor cheie și paginilor de destinație. Anunțurile care au un quality score mare (peste 7-8) pot avea prețurile/click mai scăzute și poziții mai bune decât cele care au un scor de calitate mai mic.

 

Q: Cum funcționeaza licitația în Google Ads?
A: Google Ads stabilește ce anunțuri să afișeze cu ajutorul unei licitații foarte rapide, care are loc de fiecare dată când un utilizator caută pe Google sau accesează un site care afișează anunțuri Google Ads.
Licitația presupune 3 factori principali care stabilesc anunțurile ce vor apărea și ordinea acestora: suma licitată pe click, calitatea anunțurilor, impactul estimat al extensiilor la anunțuri.

 

Q: De ce am nevoie de cuvinte negative în campanie?
A: Cuvintele negative au un rol foarte important, deoarece cu ajutorul acestora anunțul nu va fi afișat utilizatorilor care caută termenii respectivi și astfel se pot economisi bani. De exemplu, dacă doresti să vinzi produse exclusiviste sau de lux, la negative vei pune cuvantul “ieftin”. Cui va cauta denumirea produsului tău împreună cu cuvantul “ieftin” nu i se va afisa anunțul.

 

Q: Ce sunt impresiile?
A: Impresiile indică numărul de apariții/afisări ale unui anunț.

 

Q: Ce este Ad Rank/Punctajul general al anunțului?
A: Ad Rank este o valoare utilizată pentru a determina poziția anunțului tau. Clasarea anunțului se calculează pe baza sumei licitate, a componentelor Scorului de calitate și a impactului preconizat al extensiilor de anunțuri.

 

Q: Ce înseamnă CTR? Cât ar trebui sâ fie un CTR bun?
A: Rata de click arată frecvența cu care utilizatorii care au văzut anunțul au dat click pe acesta. O valoare CTR mare, peste 10%, arată că utilizatorii consideră că anunțurile tale sunt utile și relevante.

 

Q: Care sunt avantajele promovării pe Google?
A: Reclama ta apare doar persoanelor interesate, doar atunci când cineva are nevoie și plătești doar atunci când cineva dă click pe anunț și îți vizitează pagina. Poți monitoriza vizitatorii, modificările au loc aproape instant, iar costul este după nevoia fiecărui client.

 

Q: Ce tip de promovare se potriveste business-ului meu, prin Google Ads sau Facebook?
Dacă nu ai mai avut până acum niciun tip de promovare îți recomandăm să încerci ambele canale în paralel.
Totuși, dacă domeniul tău este foarte tehnic sau nisat, Facebook-ul nu este canalul potrivit. În situația aceasta, promovarea bazată pe intenția utilizatorului trebuie să primeze, utilizatorul caută și i se afisează anunțul.
În schimb, domeniul fashion și retail este foarte potrivit pentru a fi promovat prin Facebook și/sau Instagram. Acolo decizia se ia, în general, pe baza emotională mai mult decât pe cautarea produselor în prealabil.